”Tjänstefel för en IT-ansvarig eller systemansvarig att inte läsa den här boken”
Publicerad 14 oktober 2010 | 2 kommentarer
Jeroen Wolfers är också positiv i en recension på sin blogg. Han berättar om egna erfarenheter av usla system – Lotus Notes mejl-klient, ökänd bland användarna:
Det närmaste är när IDG införde Lotus Notes i slutet på 1990-talet. Då satt jag i en sådan position att jag kunde starta upp en egen mailserver för att komma runt straffet till mailklient som Lotus Notes utgjorde.
Såna hemliga lösningar är faktiskt inte alls ovanliga. Mer om det i ett kommande inlägg.
Jonas Söderström tar upp ett antal tips till IT-ansvariga om hur man bör gå tillväga när man ska upphandla och implementera ett nytt system. Många självklara saker, kan tyckas. Men det verkar som om tipsen behövs. Boken är lättläst och trevlig, med många exempel som är lätt att ta till sig. Det borde vara tjänstefel för en IT-ansvarig eller systemansvarig att inte läsa den här boken innan nästa systeminköp eller uppgradering.
Detta var recension nr 4. Läs alla recensioner här.
Kommentarer
2 kommentarer to “”Tjänstefel för en IT-ansvarig eller systemansvarig att inte läsa den här boken””
Skriv en kommentar
8 november 2010 @ 13:57
Jag håller med! Vi som önskar, designar och bygger IT-system måste ta vårt ansvar och göra något åt detta.
8 november 2010 @ 14:09
Gör om, gör rätt…