Jävla skitsystem!

Hur en usel digital arbetsmiljö stressar oss på jobbet – och hur vi kan ta tillbaka kontrollen

Tack! (för Stimdis stora pris)

Publicerad 17 november 2015 | 2 kommentarer

World Usability Day i fredags hade jag den stora äran att bli tilldelad Sveriges tvärvetenskapliga intresseförening för människa-datorinteraktions (Stimdis) stora pris.
utdelning av stimdis stora pris
Motiveringen lyder:

”Jonas har som få öppnat ögonen för många utanför vårt skrå när det gäller bristande användbarhet, genom sin bok ”Jävla skitsystem” som rönt stor uppmärksamhet i media, och genom sina många uppskattade insatser som konsult, föreläsare, bloggare, med mera.
Ett av de ständiga problemen för oss som arbetar med människa-datorinteraktion är den dåliga ’sjukdomsinsikten’ hos beställare och leverantörer, och här har Jonas gjort en värdefull insats genom att slagfärdigt sprida det skrivna såväl som det talade ordet.”

Jag är, förstås, oerhört stolt och tacksam!

Foto: Sara Doltz/InUse

Kommentarer

2 kommentarer to “Tack! (för Stimdis stora pris)”

  1. Simon
    17 november 2015 @ 16:37

    Men en lajk-knapp kan du väl ha här på bloggen, så man slipper kommentera för att visa sin uppskattning!

    Mer allvarligt förslag: ett RSS-flöde eller liknande för kommentarerna, så att man har chansen att få känslan av en konversation.

  2. Jonas Söderström
    19 november 2015 @ 9:29

    Tack Simon! J, det är flera grejer som jag behöver bygga om eller bygga på här. Det är en rätt gammal WordPressversion, så den skulle behöva uppgraderas.
    Jag har avstått från det ett tag, enligt principen ”om det inte är trasigt mickal inte med det”. Men det börjar nog bli dags. :)

Skriv en kommentar





  • Köp boken

  • Kontakt

    Jonas Söderström
    Jonas Söderström
    Tel: 0760-47 58 47
    Mejl: jonas@kornet.nu
  • Om boken

    “Jävla skitsystem!” är den första boken på svenska – och så vitt känt i världen - som tar upp problemen med dåliga datasystem ur ett konsekvent arbetsmiljöperspektiv. Usla datasystem gör oss frusterade, arga, stressade på jobbet. Ändå är det vanligt att användarna tar på sig skulden - och inte ser att det egentligen är de usla systemen som behöver förändras. Den här boken hjälper dig att känna igen hur datasystemen stressar - och hur vi kan försöka börja ta tillbaka kontrollen.
  • Prenumerera