Undercover boss i kundtjänsten: ”Did I press the selfdestruct button?”
Publicerad 6 oktober 2012 | Inga kommentarer ännu
Steph Loughran jobbar i kundtjänsten för utskällda brittiska energiföretaget npower. Hon vet inte att mannen till höger, som pryar på hennes jobb, är företagets VD Kevin McCullough, och att det spelas in för ett avsnitt i brittiska ”Undercover boss”.
Kevin har fått ta emot ett klagomål från en kund, och ska nu registrera det i kundsystemet. Då …
Vad var det som hände? ”Det är ett litet problem vi har”, säger Steph:
Knapparna för att göra anteckningar och för att stänga kontot sitter alldeles intill varandra, förklarar Steph för en chockad vd. – Hur får vi tillbaka dem?, undrar han. – Det går inte, svarar Steph.
I slutet av showen kan naturligtvis Kevin berätta för Steph att de nu investerar i ett nytt ”mycket avancerat” system för kundtjänsten. (Hoppas bara att de vald ett som användartestats.)
Men lika intressant är det samtal de har efter Kevins fadäs. Det värsta med att sitta i kundtjänsten, säger Steph, är byråkratin, Och att inte ha befogenhet att handla, när man vet vad som är fel.
Hela programmet är inte tillgängligt på nätet, men ett annat klipp från npowerchfens besök i kundtjänsten finns på YouTube. Nebusiness har en artikel om artikel om Npower boss is ’humbled’ by staff.
Ett annat inlägg om två nästan identiska kontroller invid varandra: Hur är detta möjligt?, 19 feb 2012.
Kommentarer
Skriv en kommentar